luni, 8 septembrie 2014

Dac-ai trăi, mamă ţi-aş cere


                                            Lacrimi pentru paradisul perdut!


Mi-e dor de tine mamă,
mi-e dor de casă şi de sat,
mi-e dor de dealuri şi de toamnă,
de-un veac parc-ai plecat.

Dac-ai trăi, mamă, ţi-aş cere
să-mi spui: acolo, între dealuri,
mai are toamna gust de mere,
pădurile ecou de naiuri?

Şi cerul mai e fără nori
şi răsăritu-i tot frumos,
în plop mai e cuib de cocori
şi glasul îţi mai e duios?

Dac-ai trăi, mamă ţi-aş cere,
să-mi spui că totu-i neschimbat,
că toamna-i cu miros de mere,
în beci stă vinul tulburat.

La grinzi ciorchinii albi atârnă,
mirosu-i viu, de pâine caldă,
te pregăteşti intens de iarnă,
ai părul strâns sub o broboadă.

Dac-ai trăi, poate ti-aş cere
- dar odihneşti, mamă, sub cruci - 
să-mi pui sub pernă două mere,
să-mi amintesc toamna de-atunci.
                                                                      de Nelly Păscălin




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu